Franţa, Italia şi Germania au solicitat Comisiei Europene (CE) amânarea sau atenuarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor comericale uşoare, potrivit unor surse comunitare, citate de Mediafax.CE analizează în această lună un proiect conform căruia producători precum Fiat şi Mercedes vor fi nevoiţi să reducă emisiile poluante ale vehiculelor comerciale uşoare noi, cu 14%, la 175 grame pe kilometru, până în iulie 2013, în caz contrar fiind posibilă amendarea
Franţa, Italia şi Germania au solicitat Comisiei Europene (CE) amânarea sau atenuarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor comericale uşoare, potrivit unor surse comunitare, citate de Mediafax.
CE analizează în această lună un proiect conform căruia producători precum Fiat şi Mercedes vor fi nevoiţi să reducă emisiile poluante ale vehiculelor comerciale uşoare noi, cu 14%, la 175 grame pe kilometru, până în iulie 2013, în caz contrar fiind posibilă amendarea lor.
Marii producători auto au pledat insistent pentru reducerea treptată a emisiilor poluante şi micşorarea amenzilor, explicând că investiţiile în eficienţa energetică nu sunt posibile în condiţii de criză economică.
Autorităţile de la Paris, Roma şi Berlin au cerut CE, prin intermediul unei scrisori, să permită reducerea emisiilor poluante până în 2017.
În schimb ţinta de reducere a emisiilor la 175 de grame pe kilometru nu a fost contenstată.
O sursă europeană a declarat că nivelul amenzilor care vor fi aplicate producătorilor de vehicule comerciale uşoare pentru depăşirea cantităţii de emisii permisă a fost redus, în urma negocierilor, de la 120 de euro pe gram de dioxid de carbon la circa 95 de euro.
Cele trei ţări contestă totodată propunerea CE de reducere a emisiilor poluante la 135 de grame, până în 2020.
SURSA: Mediafa