Marks & Spencer Group Plc, cel mai mare retailer vestimentar din Marea Britanie, face eforturi uriaşe pentru a convinge investitorii că poate reveni pe creşteri după doi ani de scăderi pe piaţa internă. Compania anunţă astfel extinderi, închideri şi extinderea pe online. "Vrem să punem bazele viitoarelor creşteri devenind mult mai orientaţi către clienţi, mai accesibili la nivel internaţional", spune Ian Dyson, directorul financiar al companiei, însărcinat cu revenirea c
Marks & Spencer Group Plc, cel mai mare retailer vestimentar din Marea Britanie, face eforturi uriaşe pentru a convinge investitorii că poate reveni pe creşteri după doi ani de scăderi pe piaţa internă. Compania anunţă astfel extinderi, închideri şi extinderea pe online.
"Vrem să punem bazele viitoarelor creşteri devenind mult mai orientaţi către clienţi, mai accesibili la nivel internaţional", spune Ian Dyson, directorul financiar al companiei, însărcinat cu revenirea companiei la nivelul de acum doi ani.
Concret, planurile Marks & Spencer prevăd extinderea agresivă pe pieţele din Europa de Est, China şi India, închiderea a peste 100 de depozite din Marea Britanie dar şi intrarea pe piaţa de retail online cu business-ul alimentar.
106 depozite închise
Reducerea numărului de depozite de la 110 la patru şi renegocierea contractelor cu furnizorii va aduce retailerului economii de 396 milioane de dolari până în 2016 şi va ajuta la revigorarea vânzărilor, după cum spune Dyson. "Ţinta este o cifră brută şi nu include taxele suplimentare de amortizare, care pot fi de 70 - 80 milioane de lire sterline", a mai spus el.
Şi preşedintele executiv al companiei, Stuart Rose, s-a declarat optimist şi a subliniat că Marks & Spencer va continua să fie un business solid şi în viitor.
Croaţia, Cehia şi Polonia, pe lista de extindere
În ceea ce priveşte exinderea, Ian Dyso