De la marile bănci la firmele de leasing şi companiile de credit de consum, instituţiile financiare se adaptează crizei. Unii închid sucursale, în timp ce alţii îşi recalifică angajaţii. Bănci de dimensiuni mari, firme de leasing, brokeri de credite şi companii de intermediere financiară, toţi îşi reclalibrează afacerile după chipul şi asemănarea economiei româneşti lovite de criza financiară. Potrivit ultimelor date BNR, numărul agenţiilor şi sucursalelor bancare a s
De la marile bănci la firmele de leasing şi companiile de credit de consum, instituţiile financiare se adaptează crizei. Unii închid sucursale, în timp ce alţii îşi recalifică angajaţii.
Bănci de dimensiuni mari, firme de leasing, brokeri de credite şi companii de intermediere financiară, toţi îşi reclalibrează afacerile după chipul şi asemănarea economiei româneşti lovite de criza financiară. Potrivit ultimelor date BNR, numărul agenţiilor şi sucursalelor bancare a scăzut, în primele şase luni ale anului, cu 106 unităţi, până la 6.446 de unităţi. Restrângerea reţelelor nu se va opri însă aici. „Tendinţa de a regândi activitatea potrivit noilor condiţii de piaţă va continua până în momentul în care se va ajunge la un nou punct de echilibru între cerere şi ofertă, pe de-o parte, şi la o optimizare a reţelelor bancare, pe de altă parte“, arată Bogdan Spuză, director Marketing&Segments la Unicredit Ţiriac. Felul în care vor evolua reţelele băncilor depinde de mai mulţi factori printre care şi gradul de expansiune din anii de boom. Cu cât banca a fost mai agresivă, cu atât va fi, probabil, nevoită să închidă mai multe agenţii în timpul crizei. „Fiecare bancă a avut şi are propria strategie de dezvoltare a reţelei. De exemplu, există bănci care mai întâi s-au extins, apoi au intenţionat să câştige cotă de piaţă pe volume de afaceri; dacă nu au reuşit să-şi atingă obiectivele înainte de deter