Târgul Internaţional Bucureşti era un eveniment foarte important în 1989 pentru directorii de întreprinderi şi cercetătorii care aveau ocazia să-şi prezinte realizările, numai ei ştiu cum obţinute într-o epocă în care economisirea era literă de lege, să facă rost de noi comenzi la export - o altă obsesie a vremurilor - şi să se pună la curent cu noutăţile occidentale din domeniul tehnic. Însă şi oamenii muncii şi agricultorii de rând apreciau TIB-ul: modele noi de Dacia sau Olcit, autocamioane-gigant, elicoptere, contactul cu străinii şi, de ce nu, bucuria "măruntă" a unei sticle de suc carbogazos occidental...
În Complexul expoziţional din Piaţa Scînteii s-a deschis, la 14 octombrie 1989, cea de-a XV-a ediţie a Târgului Internaţional Bucureşti, "o manifestare de larg interes care ilustrează elocvent potenţialul creator al clasei noastre muncitoare, forţa economiei naţionale aflate în plin proces de modernizare şi politica consecventă a României Socialiste de extindere a colaborării şi cooperării reciproc avantajoase cu toate statele lumii", scria la unison presa vremii.
Conceput în 1970 ca o oglindă a realizărilor socialiste, Târgul Internaţional Bucureşti - TIB, pe scurt - era cel mai important eveniment de acest tip din România acelor ani, în care mărirea exporturilor devenise una din obsesiile lui Ceauşescu. TIB-ul se bucura de o largă participare internaţională, anual în jur de 30 de ţări străine prezentându-şi cele mai reprezentative produse sub cupola unor pavilioane naţionale, îşi aminteşte George Cojocaru, fostul preşedinte al Romexpo, care în 1989 deţinea funcţia de director al Departamentului Relaţii Externe din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Târgul era organizat de Întreprinderea de Târguri şi Expoziţii (actualul Romexpo - n.r.) din cadrul Camerei de Comerţ, însă selecţia participanţilo