Cosmeticele bio au preţuri ridicate, dar se vând tot mai bine. Şi le permit doar româncele cu venituri mari şi medii, care pun sănătatea pe primul loc. Chimicalele din produsele de înfrumuseţare obişnuite pătrund în piele şi pot afecta grav organismul femeilor, potrivit specialiştilor. „Vreau ca toţi oamenii să-şi permită cosmetice de calitate, ce asigură atât sănătatea organismului, cât şi protecţia mediului înconjurător”, spune directorul magazinelor Natural Paris din Bucureşti.
Mădălina Ulmeanu este pasionată de domeniul cosmeticelor biologice şi de filosofia bio în general, aşa că, după o vizită în Franţa unde a văzut produsele de la Institutul de Înfrumuseţare din Paris, a contactat frunizorii, le-a propus o colaborare şi a dat drumul proiectului.
Astfel, în 2007 şi-a deschis primul magazin cu produse bio de îngrijire şi înfrumuseţare. În prezent, în Capitală sunt patru astfel de centre, urmând să fie deschis şi cel de-al cincilea.
Vânzările Mădălinei cresc cu fiecare lună, ceea ce înseamnă că femeile încep să prefere produse mai scumpe decât altele de pe piaţă, dar la acelaşi preţ cu cele de la branduri mari, ce folosesc încă multe chimicale.
Vânzările cresc
„Femeile care achiziţionează cosmetice bio se gândesc în primul rând la efectele pe termen lung şi la evitarea afecţiunilor pielii din cauza ingredientelor nocive din produsele obişnuite. Sunt femei inteligente, care se îngrijesc în adevăratul sens al cuvântului”, spune Olivia Nechiţoaia, reperezentantul firmei de cosmetice pe bază de ulei de măsline Olivo.
După nouă luni de activitate, Olivia crede că anul viitor va fi unul în care produsele bio vor deveni din necunoscute, produse obişnuite. Ea mai spune că piaţa actuală are încă puţini jucători şi destul de puţini cumpărători pentru că românii nu sunt încă familarizaţi c