Companiile care vând spaţiile publicitare pentru grupurile de media Realitatea-Caţavencu şi Intact au rămas fără „pâine“ şi luptă pentru supravieţuire. După ce două dintre cele mai mari trusturi au decis să-şi internalizeze vânzările, DBV Media House şi CLIR Media au rămas cu numai câte doi clienţi. În urmă cu doi ani, piaţa regiilor de vânzări era în plină dezvoltare. Unii spuneau deja că e supraaglomerată. Cele mai importante companii îşi „trăgeau seva“ de la televiziunile familiei Voiculescu, de la trustul lui Sorin Ovidiu Vîntu şi de la televiziunea publică.
În ultima vreme însă, marile grupuri de media din România şi-au consolidat poziţiile pe piaţă, ceea ce le face mai independente de serviciile regiilor. Mai mult, piaţa de publicitate în scădere sperie patronii de presă, care vor să aibă un control cât mai mare asupra procesului de vânzare a spaţiilor de reclamă.
Realitatea-Caţavencu a anunţat luni că renunţă, de la 1 ianuarie 2010, la regia DBV Media House, care vindea publicitate pentru Realitatea TV, Telesport şi Romantica, optând pentru internalizarea vânzărilor. Decizia vine la doar o săptămână după ce trustul Intact a procedat la fel cu CLIR Media.
Deşi cele două „despărţiri“ au avut loc cu acordul celor implicaţi, DBV şi CLIR nu sunt deloc încântate că au rămas fără clienţii cei mai bănoşi din portofoliu. Internalizarea vânzărilor Realitatea-Caţavencu va avea loc de la 1 noiembrie şi, potrivit lui Mihnea Vasiliu, directorul diviziei Quality din trust, se va desfăşura prin intermediul companiei Realitatea Programming. În prezent, acţionarii acestei companii sunt Sorin Enache, director general al grupului (49%), şi Realitatea Media (51%).
Florin Alexandrescu vinde la Realitatea
Practic, Realitatea Programming va funcţiona ca un departament intern şi va fi condusă de Florin Alexandresc