O idee de afaceri in care sa crezi, o doza de nebunie si de realism, identificarea cailor prin care sa pui in practica ideile sunt primii pasi pe care trebuie sa-i urmzeze un intreprinzator care vrea sa ia fonduri europene.
"Primul pas pe care trebuie sa-l faci este sa ai idei si sa crezi in ideile respective", spune Victor Lenghel, administratorul firmei de publicitate Advertigo din Brasov care va primi fonduri europene de 170.000 de euro pentru achizitionarea a sapte pachete complete de sisteme de lasere si accesorii.
Urmatorul pas este sa identifici caile prin care poti pune in practica ideile respective. "In acest sens, apelarea la o firma de consultanta te poate ajuta sa clarifici multe din chichitele fondurilor europene. Este ca si cum ai merge la doctorul tau. O firma de consultanta are informatii si pana la urma trebuie sa mergi. Eu merg pe principiul conform caruia: "Fiecare face ceea ce stie mai bine". Tot ce trebuie sa faci este sa te misti putin ca sa afli informatiile", mai adauga Victor Lenghel.
El a depus anul trecut proiectul "Productie show-uri laser" cu o valoare totala de peste 1 mil. lei (271.000 de euro) in cadrul Programului Operational Regional (POR), operatiunea "Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor". "Cand am mers la firma de consultanta si le-am prezentat ideea mea, prima reactie a lor a fost: 'cine iti da bani pentru lasere?' Consultantul a privit cu suspiciune proiectul pana in clipa in care a fost semnat contractul cu ADR Centru (Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru - adrcentru.ro). Deci trebuie sa ai o doza de nebunie si sa crezi in proiect, sa fii un mic vizionar, insa unul realist", mai adauga administratorul Advertigo care spune ca greul vine abia dupa ce se aproba proiectul.
Un plan de afaceri este necesar pentru creionarea unei directii de investitii, considera Nicu Dragomir, consultant