Ford ţinteşte o creştere a cotei de piaţă în România, însă nu poate preciza dacă punctul maxim al crizei a fost atins şi nici în cât timp vor trece pe creştere vânzările de pe piaţa autohtonă, a declarat vicepreşedintele Ford pentru marketing, vânzări şi service, Ingvar Sviggum.
„Compania Ford îşi propune pentru anul viitor îmbunătăţirea cotei de piaţă în România, ca şi pe celelalte pieţe pe care este prezentă. Va fi o misiune dificilă pentru că şi industria se află în impas, ca în restul Europei. Cu paşi mici însă vom ajunge să avem şi creştere“, a spus Sviggum.
Oficialul Ford a mai precizat că nu ştie când va fi atins punctul maxim al crizei în România, însă piaţa auto autohtonă ar putea fi ajutată de ţările care deja au trecut pe creştere.
„Nu ştim dacă în România a fost atins punctul maxim al crizei economice sau dacă acesta va veni în curând. Totuşi, România se află aproape de Germania, ţară în care s-a trecut deja pe creştere, iar acest lucru îi poate fi favorabil“, a adăugat Sviggum.
Deşi Ingvar Sviggum declara, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, că este posibil ca în 2010 să fie introdusă pe piaţa din România divizia de finanţare a companiei, în prezent nu s-a luat încă nici o decizie în acest sens la nivelul Ford Europa.
„Importatorul este responsabil pentru vânzările din România, iar noi lucrăm foarte strâns cu acesta“, a mai spus Sviggum.
Ford Europa a anunţat luni că în luna septembrie a atins o cotă de 10% pe principalele pieţe, performanţă ce nu a mai fost atinsă din septembrie 2001. În cele 19 principale pieţe de desfacere, Ford a vândut, luna trecută, 152.600 de maşini noi, cu 12,3% mai mult decât în septembrie 2008.
În primele nouă luni ale acestui an, Ford a vândut 1.097.000 de vehicule în cele 19 pieţe principale, în scădere cu 4,5% faţă de ianuarie-septembrie 2008, respectiv cu 51.000 de unităţi mai puţin.