Reteaua Billa, cel mai mare jucator pe piata locala a supermarketurilor, tinteste accelerarea expansiunii in 2010, dupa ce la finele lui 2009 va ajunge la cel mai mare numar de deschideri de magazine noi pe an de la intrarea in Romania.
"Anul 2010 va sta sub semnul intensificarii expansiunii pe piata din Romania, urmand sa dublam ritmul mediu de expansiune din ultimii ani", au declarat reprezentantii Billa.
In ultimii trei ani, retailerul a deschis 22 de magazine noi, ritmul mediu anual de expansiune fiind astfel de 7 unitati. Dublarea ritmului ar putea aduce in 2010 inca 14 locatii noi in reteaua Billa.
Compania a inaugurat in acest an patru supermarketuri, in orasele Sibiu, Bacau, Petrosani si Falticeni (Suceava), si a anuntat finalizarea altor 6 proiecte de expansiune pana in 2010.
Reprezentantii retailerului nu au dorit sa comunice valoarea investitiilor in noile unitati, insa acestea ar putea fi estimate la 10-20 de milioane de euro la nivelul intregului an 2009.
Supermarketurile detin 14% din piata
Segmentul supermarketurilor, care in 2008 si-a diminuat ponderea in comertul alimentar cu un procent, ajungand la 14% din piata, a avut in acest an o dinamica mai accelerata datorita investitiilor realizate in expansiune de cele mai mari trei retele de profil, Billa, Carrefour Express si Mega Image.
Carrefour, care a intrat pe segmentul supermarketurilor in 2007 prin achizitia lantului de magazine Artima, a reluat in acest an expansiunea inaugurand pana acum 5 unitati Carrefour Market.
In ultimul trimestru retailerul francez va avea cel putin o inaugurare de supermarket, potrivit datelor comunicate de companie.
La randul lor, belgienii de la Delhaize le Lion, care opereaza la nivel local magazinele Mega Image, au mizat si in acest an pe achizitii, anuntand in primavara preluarea a patru supermarketuri Prodas din Bucur