Bancile au inceput sa isi specializeze oferta pentru segmentul corporate, lansand produse dedicate intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), o piata de 500.000 de clienti.
In competitia acerba din sistemul bancar romanesc, dominata de jucatori puternici precum BCR, BRD sau Raiffeisen si domolita in ultimul an de zile de criza financiara, si-au facut loc si cateva banci de nisa: Banca Transilvania, care mizeaza pe clientii antreprenori, ProCredit, banca specializata pe creditarea microintreprinderilor sau Libra Bank, banca profesiilor liberale.
Mai sunt si banci care in urma cu cativa ani nu erau interesate de acest segment de clienti, dar care recent si-au concentrat atentia si in aceasta directie. "ING Bank a intrat pe piata IMM-urilor in 2008. (...) Avem in prezent un portofoliu de 12.000 de clienti IMM", spune Bernd Vinke, director de vanzari IMM la ING Bank.
ING ofera un pachet de produse pentru IMM-uri si profesii liberale care include un cont curent in lei cu o dobanda de 8% la sumele de pana la 100.000 de lei, un card de debit si acces la serviciul de internet banking contra unui comision de 50 de lei si o taxa de administrare lunara a contului de 10 lei.
La inceputul acestui an, banca a lansat si un produs de creditare destinat IMM-urilor, o linie de credit pentru capital de lucru, fara garantii imobiliare, cu o dobanda la lei de 22% pe an, aplicata sumei utilizate. "La inceputul anului viitor vom lansa un nou produs de creditare, creditul imobiliar, menit sa raspunda nevoilor de finantare pe termen lung", spune Vinke.
IMM-urile au fost foarte expuse la criza economica actuala, peste 100.000 de firme romanesti fiind inchise in prima jumatate a anului, insemnand aproape 20% din cele existente.
Laszlo Diosi, presedintele OTP Bank Romania, spunea recent ca vede probleme pe zona IMM-urilor, in conditiile in care acestea nu