Florin Talpeş îşi controlează fiecare „mişcare” pe care o face în business. E atent la fiecare cuvânt pe care-l spune şi nu riscă nimic. În 19 ani de antreprenoriat a reuşit împreună cu soţia sa Măriuca Talpeş, să creeze un brand de renume la nivel mondial. 56 de ani, respectiv 46
Avere: 110 milioane euro
Industria de it & software
Bucureşti
Produsele de soluţii antivirus, marca BitDefender sunt cunoscute şi utilizate în prezent de utilizatori ai internetului din toată lumea. Potrivit datelor furnizate de Talpeş, BitDefender este prezent pe rafturile a peste 4.000 de magazine din întreaga lume. Acest brand internaţional s-a desprins în 2007 de compania „mamă”, Softwin, pe care soţii Talpeş o controlează în totalitate şi în mod egal. Tot în acest an, Talpeş a vândut 7% din BitDefender unui fond de investiţii condus de Horia Mandă, unul din colegii şi prietenii săi.
Alte direcţii de business
Grupul de firme Softwin cuprinde şi compania Ascenta, care oferă soluţii software de business şi Intuitext, un alt brand internaţional, care oferă produse software educative. Pilonul Softwin are şi un departament de research, condus de echipa de RND, numit de Talpeş „Incubator”. Florin Talpeş se ocupă cel mai mult de BitDefender, apoi de RND Softwin, Ascenta şi mai puţin de Intuitext, unde Măriuca este cea care conduce businessul.
Talpeş nu se pierde în mirajul succesului obţinut prin intermediul BitDefender, dorind să-şi finalizeze viziunea pe termen lung. Orice aspiraţie către un ideal măreţ presupune însă multă răbdare şi tărie de caracter, pentru că, aşa cum spune Talpeş, referindu-se la planurile sale de afaceri şi la contextul economic actual, „realitatea bate filmul şi poate schimba planurile. Noi suntem azi într-o perioadă în care predictibilitatea nu e foarte mare”. Dar care sunt planurile vizi