Uniunea Europeană a parafat, joi, cu Corea de Sud cel mai important acord comercial pe care l-a negociat vreodată. După doi ani de discuţii şi în ciuda crizei economice mondiale, Uniunea Europeană semnează aşadar un acord de liber-schimb emblematic. Constructorii europeni de automobile au contestat însă acest acord. Ei se tem că prin diminuarea tarifelor vamale, vor fi încurajate importurile de maşini la preţuri competitive.
Uniunea Europeană a parafat, joi, cu Corea de Sud cel mai important acord comercial pe care l-a negociat vreodată. După doi ani de discuţii şi în ciuda crizei economice mondiale, Uniunea Europeană semnează aşadar un acord de liber-schimb emblematic.
Schimburile potenţiale între cele două părţi sunt estimate de Comisia Europeană la o sută de miliarde de euro fată de 65 de miliarde de euros la cât se ridică în prezent afacerile bilaterale.
Constructorii europeni de automobile au contestat însă acest acord. Motivul: producătorii de maşini din Europa se tem că prin diminuarea tarifelor vamale, vor fi încurajate importurile de maşini la preţuri competitive.
Deocamdată, acordul a fost parafat de Comisia Europeană dar mai este nevoie şi de votul Legislativului Comunitar.
Uniunea Europeană a parafat, joi, cu Corea de Sud cel mai important acord comercial pe care l-a negociat vreodată. După doi ani de discuţii şi în ciuda crizei economice mondiale, Uniunea Europeană semnează aşadar un acord de liber-schimb emblematic. Constructorii europeni de automobile au contestat însă acest acord. Ei se tem că prin diminuarea tarifelor vamale, vor fi încurajate importurile de maşini la preţuri competitive.
Uniunea Europeană a parafat, joi, cu Corea de Sud cel mai important acord comercial pe care l-a negociat vreodată. După doi ani de discuţii şi în ciuda crizei economice mondiale, Uniunea Europeană semnează aşadar un acord de liber-