Compania e obligată să achite aproape un miliard de euro pentru păstrarea a 25% din AvtoVaz. După redresarea economică, piaţa auto din Rusia va deveni cea mai mare din Europa, devansând Germania. Preşedintele executiv Renault SA, Carlos Ghosn se pregătşte să investească timp şi bani în AvtoVAZ. Diminuarea investiţiei la jumătate din cauza recesiunii l-a determinat pe premierul Putin să solicite Renault să pună mai mulţi bani pentru redresarea companiei, sau îşi va vedea cota micşorată cota de participare în joint-venture.
„Renault nu-şi permite să plece din Rusia deoarece ar fi un semnal foarte prost pentru potenţialii parteneri. Dar le va fi la fel de greu să aducă bani, când duc şi ei lipsă de lichidităţi“, a declarat agenţiei Bloomberg, Philippe Houchois, analist la UBS AG.
Este foarte probabil ca Ghosn să permită constructorului autmobilelor Lada să producă maşini bazate pe platformele Renault, au declarat oficialii ruşi şi ai companiei.
Renault şi Nissan sunt intersate să obţină o poziţie cât mai bună pe piaţă auto din Rusia, care este cotată cu mari şanse să devină cea mai mare piaţă auto din Europa, devansând Germania.
Restructurarea AvtoVAZ
AvtoVAZ a primit un împrumut de urgenţă din partea guvernului de la Moscova, în valoare de 800 de milioane de dolari, a redus salariile şi va disponibiliza 5.000 de salariaţi.
În acest an, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut în Rusia cu 52%, iar pentru Lada declinul a fost de 43. De la semnarea acordului cu Renault, în decembrie 2007, vânzările companiei AvtoVAZ au scăzut cu 67%.
“Nimeni nu a prevăzut ca piaţa auto din Rusia va scădea cu 55% în acest an” a răspuns Ghosn întrebărilor referitoare la investiţiile din Rusia, a căror valoare s-a redus la 295 de milioane de euro.
Ziarul moscovit