Româncele şi italiencele din Peninsulă spun că folosesc mai puţine cosmetice sau le preferă pe cele mai ieftine, de când a început criza economică. Modul în care femeile utilizează produse cosmetice reiese din sondajul intitulat „Barometrul frumuseţii” care a fost realizat recent în cinci ţări: Italia, Franţa, Germania, Spania şi SUA.
Astfel, deşi continuă să pună preţ pe imagine, femeile din Italia şi Spania şi-au modificat cel mai mult obiceiurile în ultimul an.
Româncele care trăiesc în Italia consideră machiajul una dintre cele mai importante “arme” ale unei femei pentru a avea succes.
Câteva dintre conaţionalele noastre au declarat reporterului “Adevărul” că nu renunţă la machiaj, ci reduc numărul produselor şi cumpără unele mai ieftine decât înainte, pentru a depăşi situaţia financiară precară generată de criza economică.
„Machiajul îmi dă încredere în mine indiferent de câte probleme financiare am. Din geanta mea nu lipseşte niciodată un creion dermatograf şi un ruj”, spune Elena Ion (46 de ani), din Brescia.
Româncele se mai plâng de faptul că nu au mai primit măriri de salarii, în timp ce preţurile cosmeticelor au tot crescut.
„Produsele cosmetice s-au scumpit, iar salariul meu a rămas la fel. Folosesc mai puţin parfum, dar fondul de ten, fiind cel mai important pentru mine, îl cumpăr în continuare pe cel preferat, chiar dacă are un preţ mai mare”, zice Lorena Ilioiu (23 de ani), tot din Brescia.