Sătmărenii se feresc să cumpere aceste automobile din cauza faptului că sunt modificate de foştii proprietari. Multe dintre autoturisme au numere de Ucraina, iar taxa de primă înmatriculare pentru aceste maşini ajunge până la 3.000 de euro.
Zeci de maşini confiscate de inspectorii vamali şi poliţiştii de frontieră ajung să fie valorificate doar la fier vechi. Pentru că majoritatea sunt modificate, autoturismele scoase la licitaţie de Finanţele Publice nu prezintă niciun interes.
Doar în acest an, un număr de 66 de maşini au fost casate. „Sunt vechi, modificate, multe dintre ele au tapiţeria ruptă. Cine e interesat de o astfel de maşină?“, spune Radu Nicoară, şeful Biroului de valorificări din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Satu Mare.
Costuri inutile
După ce maşina este confiscată, Finanţele o păstrează 180 de zile, fiind mai apoi scoasă la licitaţie. În funcţie de marcă şi de kilometri parcurşi, se stabileşte un preţ de pornire. Însă, în majoritatea cazurilor, autoturismele nici nu trec de licitaţie.
„Este doar o bătaie de cap. Preţurile pornesc de la 500-600 de lei şi ajung până la 6.000 de lei. Dacă autoturismele sunt cu numere de Ucraina, noul client trebuie să le transcrie, iar aici este ars la buzunar“, spune Radu Nicoară. Înmatricularea unei maşini fabricată în anul 1999, euro 2, cu o capacitate cilindrică de 1.600 cmc, îl costă pe noul proprietar 3.200 de euro. Pentru cele radiate din circulaţie, costurile nu se ridică la sume mari, dar pe parcurs trebuie scoase din buzunar sume enorme.
„Motorul poate este modificat, poate tapiţeria e ruptă, toate acestea costă bani. Sătmărenii nu se mai încurcă cu astfel de maşini“, a mai spus Radu Nicoară.
Mormane de fier vechi
Nu este o noutate faptul că persoanele care se ocupă cu traficul de ţigări nu riscă să-şi pună la bătaie maşi