Americanii de la Citi, prezenti pe piata locala de 13 ani, au lansat ieri oficial servicii complete pe zona de retail si isi mentin strategia de dezvoltare organica, desi nu exclud o eventuala achizitie.
"Ramanem atenti la oportunitatile de achizitii, dar modelul nostru de crestere organica nu va fi afectat. In Ungaria, unde am lansat operatiunile in 1995, am ajuns lideri pe anumite segmente - carduri si wealth management", spune Sanjeeb Chaudhuri, CEO al diviziei de consumer si commercial banking pentru Europa Centrala si de Est in cadrul Citi.
Momentan, Citi se bazeaza pe o retea de sapte agentii specializate pe retail si inca opt branch-uri prin care ofera servicii universale, atat pentru clientii individuali, cat si pentru companii. In plus, banca are o forta de vanzari directe care reuneste in prezent 170 de ofiteri.
"In general acolo unde am facut investitii greenfield am inceput din capitala, apoi ne-am extins, raspunzand cerintelor pietei. Modelul de distribuitie se schimba constant, in functie de raspunsul clientilor, ne adaptam", mai spune Chaudhuri.
Shahmir Khaliq, seful operatiunilor locale ale Citi, spune ca in prezent tinta este ca banca sa ajunga printre cei mai mari trei-cinci jucatori pe segmentele de carduri si wealth management, in conditiile in care are deja o pozitie de top in zona de corporate, unde are traditie.
"In Romania avem o strategie de crestere, dar suntem deschisi la oportunitati. Pana anul trecut preturile activelor erau destul de mari. Acum, din cauza problemelor cu creditele neperformante si perspectivele de crestere a somajului, viitorul este destul de incert. Este mai bine sa continuam cu o strategie sigura", considera Khaliq. El spune ca Citi a avut o abordare prudenta in Romania, avand o lichiditate buna, creditele reprezentand doar 70% din valoarea depozitelor atrase, in timp ce indicatorul de solv