Pe o piata in declin cu 20-30% in acest an, micii antreprenori din distributia de materiale de constructii bat tot mai des la usa marilor retele de magazine pentru a le vinde afacerile.
Retelele de magazine Ambient si Dedeman detinute de investitori locali, care au fost pana in acest an in vizorul retailerilor straini si al fondurilor de investitii, sunt vazute acum ca un colac de salvare de catre micii distribuitori de materiale de constructii loviti de criza.
"In ultimul an am primit mai multe cereri de parteneriate de la distribuitori mai mici decat primeam anterior", a declarat Ioan Ciolan, proprietarul Ambient, companie cu afaceri de 220 mil. euro in 2008.
In acest an compania a inghetat proiectele de investitii in expansiune, in schimb a reluat planurile de a ataca orase noi prin parteneriate cu investitori locali care opereaza deja magazine de materiale de constructii sau amenajari interioare.
Practic, compania da unor investitori mai mici dreptul de a folosi brandul Ambient, in acelasi timp furnizandu-le produse prin sistemul propriu de distributie. Reteaua proprie a Ambient este formata din 15 centre comerciale, 8 magazine de dimensiuni mai mici si 4 depozite logistice. Doar doua propuneri de parteneriate s-au concretizat pana acum, venite din partea unui distribuitor de seminee din Sibiu, Trotter si a firmei Daniel Trading din Avrig (judetul Sibiu), care opereaza un magazin de materiale de constructii de circa 6.000 de metri patrati.
Trotter a avut anul trecut afaceri de 0,3 mil. lei, iar compania Daniel Trading a realizat in 2008 afaceri de 6 mil. lei (1,6 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Ciolan a precizat ca reteaua sa nu percepe niciun fel de taxe firmelor care intra sub umbrela Ambient.
Si Dragos Paval, actionarul majoritar al retelei de magazine de bricolaj Dedeman, spune ca a fost