Opt dintre noile unităţi se află în Rusia, unul în Ucraina şi unul în România, în oraşul Bârlad. Cel din urmă a fost inaugurat luna acesta.
Compania Romstal, producător şi furnizor pe segmentele echipamentelor termo-hidro-sanitare, plăcilor ceramice, corpurilor de iluminat şi echipamentelor electrice, are, în prezent, 95 de magazine deschise în regim propriu şi 127 de unităţi în franciză. „Pentru Romstal, franciza reprezintă mecanismul ideal de dezvoltare şi o alternativă la soluţia costisitoare a deschiderii de unităţi proprii”, a declarat, într-un comunicat, Enrico Perini, directorul de dezvoltare al Romstal şi acţionarul majoritar al grupului din care face parte compania.
Fără taxă de intrare pentru 2009
În anul 2009, Romstal si-a propus să extindă, în regim de franciză, reţeaua în Rusia, Ucraina, Moldova, România, Bulgaria şi Serbia, prin deschiderea a cel puţin 50 de unităţi noi. Aceste magazine în franciză, situate în zone cu vad comercial, au între 150 şi 250 de metri pătraţi, din care 70% îl reprezintă depozitul şi 30% spaţiul de expunere. Investiţia totală se poate ridica până la aproximativ 20.000 de euro, sumă care depinde de mărimea spaţiului (maximum 200 euro de euro pe metru pătrat) şi de faptul dacă magazinul corespunde cu standardele de amenajare. Taxa de intrare este de 10.000 de euro, iar durata contractului este de trei ani, cu posibilitate de reînoire. Francizorii care încheie un contract pe perioada anului 2009 nu plătesc taxa de intrare.
În România, Romstal a inaugurat recent o franciză la Bârlad. Magazinul are o suprafaţă de 160 de metri pătraţi, din care 60 de metri pătraţi sunt alocaţi show-room-ului şi restul de 100 de metri pătraţi magazinului.
Reţeaua Romstal este prezentă în România (prin 155 puncte de vânzare), Republica Moldova (15 puncte de vânzare), Ucraina (25), Rusia (13), Serbia (12), Bulgaria (1) şi I