Publisherul McGraw Hill, proprietar al agentiei de rating Standard & Poor, va vinde publicatia BusinessWeek catre compania specializata pe date financiare Bloomberg. Achizitia va consolida portofoliul de produse online, de televiziune si cele accesibile de pe telefonul mobil, a declarat Peter Grauer, presedintele Bloomberg.
Achizitia cuprinde atat revista ce apare in format print, cat si site-ul businessweek.com. Termenii si conditiile tranzactiei, ce urmeaza a fi incheiata pe 1 decembrie, nu au fost dezvaluite, insa exista surse apropiate care spun ca Bloomberg ar fi dispus sa plateasca pana la 5 mil. dolari si sa preia obligatii financiare in valoare de peste 10 mil. dolari, inclusiv plati compensatorii pentru angajatii BusinessWeek care si-ar putea pierde slujba. Executivii Bloomberg au spus ca nu s-a luat nici o decizie privind numarul de angajati, scrie Bloomberg.
Revista se va numi Bloomberg BusinessWeek
"Cumparam BusinessWeek pentru a ii consolida pozitia pe piata", a spus Daniel Doctoroff, presedintele Bloomberg. "Noi intentionam sa preluam un brand cu traditie pe care ulterior sa il transformam in cea mai buna publicatie saptamanala de business". Revista isi va modifica si numele in Bloomberg Business Week.
McGraw-Hill, companie cu sediul la New York, a anuntat in luna iulie ca analiza o serie de optiuni strategice pentru publicatia saptamanala, dupa ce cererea pentru publicitate s-a redus, iar tirajul a scazut puternic. BusinessWeek este parte a diviziei de media si informatii financiare a grupului McGraw-Hill, cea mai mica dintre cele trei divizii dupa cele de servicii financiare si educatie. Norman Pearlstine, managerul responsabil de continut la Bloomberg, va deveni presedintele BusinessWeek. Bloomberg si BusinessWeek se bazeaza pe resurse complementare, cu ajutorul carora pot crea un nou model de revista, potrivit declarat