Băncile vor să amâne cu 6 luni termenul limită de implementare a unei ordonanţe de urgenţă privind serviciile de plată, stabilit pentru jumătatea lunii decembrie, potrivit lui Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), citat de NewsIn. Preşedintele ARB spune că cele 45 de zile prevăzute de ordonanţă reprezintă un termen foarte scurt. Iar băncile nu sunt de acord pentru că au nevoie de cel puţin şase luni pentru aplicare ordonanţei. „Este vorba despre modificări în contractele cu clienţii‟, a precizat Gheţea.
El a menţionat faptul că Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) „a forţat‟ termenul de implementare a măsurilor, fără a lua în considerare şi punctul de vedere al bancherilor. „O bancă ce are şase milioane de clienţi nu va reuşi să modifice contractele cu clienţii în 45 zile pentru a răspunde cerinţelor europene. Vom milita pentru extinderea termenulu‟, a mai spus preşedintele ARB.
Trebuie modificat şi sistemul informatic
Reprezentanţii ARB au adăugat că, în plus, băncile trebuie să modifice şi sistemul informatic pentru a putea implementa măsurile impuse de ordonanţă. „Nu ştiu dacă e vorba numai de modificarea contractelor, dar sunt şi aplicaţiile care trebuie schimbate, prcedurile băncilor, iar în două săptămâni e imposibil pentru bănci‟, a spus Constantin Rotaru, consilier în cadrul ARB.
Ordonanţa de Urgenţă a fost aprobată la începutul acestei luni şi a fost publicată în Monitorul Oficial în 12 octombrie. În condiţiile în care ordonanţa intră în vigoare pe 1 noiembrie, băncile au la dispoziţie 45 de zile pentru implementarea măsurilor care stabilesc statutul instituţiilor de plată, printre care şi notificarea clienţilor privind comisioanele percepute la serviciile de plată atât la nivel intern, cât şi transfrontalier. Această ordonanţă presupune aplicarea unei directive e