Dacă nu mai eşti mulţumit de câţi bani dai pe factura la celular, operatorii GSM sunt dispuşi să-ţi ofere un contract mai avantajos. Criza şi concurenţa din piaţă au obligat operatorii de telefonie mobilă să renegocieze contractele cu clienţii, fie că sunt persoane fizice sau companii. Situaţia economică dificilăloveşte şi în bugetul destinat facturii lunare la telefonul mobil. Cum puţini sunt cei care pot şi vor să renunţe definitiv la celular, există diferite căi pentru a-ţi reduce valoarea facturii.
Primul pas de reducere a cheltuielilor lunare îl reprezintă renegocierea contractului cu compania de telefonie mobilă. Chiar dacă operatorii nu recunosc faptul că sunt dispuşi să facă multe compromisuri pentru a nu pierde un client fidel, datele din piaţă arată că tot mai multe contracte au fost renegociate în avantajul utilizatorilor.
Etapele de negociere
Odată cu introducerea portabilităţii numerelor (adică schimbarea reţelei, dar păstrarea numărului), zeci de mii de români au migrat de la un operator la altul. Aşa încât, în prezent, dacă vrei să îţi portezi numărul de mobil la o altă companie, aproape sigur vei primi o contraofertă.
Atunci când eşti decis să obţii un nou contract mai avantajos, poţi lua legătura cu operatorul tău să-l anunţi cănu-ţi mai convin actualele tarife şi că ai de gând să te portezi. Vei fi contactat de departamentul de relaţii cu clienţii, care va încerca să te convingă cu noi avantaje.
Înainte de a le accepta oferta, ia legătura şi cu ceilalţi operatori din piaţă. Explică-le că eşti abonat la compania X, dar că tarifele lor nu se mai potrivesc bugetului tău afectat de recesiune. Cu siguranţă or să încerce să te convingă că ofertele lor sunt cele mai bune. Astfel, înainte de a te decide vei avea un tablou complet al ofertelor din piaţă.
Bătălia pe compani