Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 74%. Analiştii sunt destul de sceptici în ceea ce priveşte evoluţia pieţei, dar nu văd îmbunătăţiri.
Vânzările de autoturisme noi pe piaţa din România au intrat în derapaj. În septembrie faţă de aceeaşi lună din 2008 a fost înregistrată cea mai mare scădere din acest an, de 74,5%.
Totodată, la nouă luni, vânzările de maşini noi, raportate la aceeaşi perioadă de anul trecut, s-au diminuat cu peste 61%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Declinul atât pe primele nouă luni, cât şi pe septembrie, e cel mai mare din acest an.
Rabla a prins bine la alţii
Scăderea din luna septembrie este foarte dramatică, ţinând cont că în alte state europene unde au fost aplicate programe de înnoire a parcurilor auto, similare cu cel din România, vânzările au fost pe plus.
De exemplu, în Germania s-a înregistrat o creştere de 21%, de la 261.384 de autoturisme la 316.166 de unităţi, în Austria şi Spania creşterea a fost de 18%, în timp ce în Franţa s-au vândut 183.110 maşini, cu 14% mai mult decât în septembrie anul trecut.
În România s-au vândut, luna trecută, de-abia 6.780 de maşini, cu aproape 20.000 mai puţine. În ceea ce priveşte înmatriculările pe primele nouă luni, acestea s-au cifrat la 88.604 unităţi faţă de 228.450 de maşini, câte s-au vândut în ianuarie-septembrie 2008.
Nu numai ţările vestice au dat semne de ieşire din criză, legate de piaţa auto, ci şi Polonia, unde în septembrie s-au vândut aproape 25.000 de maşini, cu 1.600 mai mult decât în aceeaşi lună din 2008. Polonezii stau bine şi în ce ea ce priveşte înmatriculările pe primele trei trimestre (Â1,7%), potrivit datelor ACEA.
Dacia prinde viteză, la export
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa (UE şi ţ