Retailerul francez Carrefour a anunţat că renunţă la operaţiunile din Rusia, după ce în luna iunie a deschis primul magazin propriu pe această piaţă, la Moscova. Rusia oferă perspective reduse pentru dezvoltare şi achiziţii, iar retragerea va genera un nivel redus de lichidităţi, a anunţat Carrefour. Grupul, care desfăşoară activităţi şi pe piaţa românească, a precizat că, pentru moment, nu intenţionează să renunţe la nicio altă piaţă emergentă şi va vinde mag
Retailerul francez Carrefour a anunţat că renunţă la operaţiunile din Rusia, după ce în luna iunie a deschis primul magazin propriu pe această piaţă, la Moscova.
Rusia oferă perspective reduse pentru dezvoltare şi achiziţii, iar retragerea va genera un nivel redus de lichidităţi, a anunţat Carrefour. Grupul, care desfăşoară activităţi şi pe piaţa românească, a precizat că, pentru moment, nu intenţionează să renunţe la nicio altă piaţă emergentă şi va vinde magazinele deschise în Moscova şi Krasnodar.
Iniţial, retailerul intenţiona să devină al treilea jucător ca mărime de pe piaţa rusă de profil. Săptămâna trecută, Carrefour a negat că analizează posibilitatea ieşirii din zone emergente precum America Latină, la presiunea unor acţionari, informaţie publicată de Le Monde.
Grupul a raportat vânzări de 70,18 miliarde de euro în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.
În România, retailerul deţine 22 de hipermarketuri şi 24 de supermarketuri. Afacerile retailerului au scăzut în România, în primele nouă luni, cu 1,2%, la 809 milioane de euro faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
SURSA: Mediafax