Deşi produsele de marochinărie vândute sub marca M.arta s-au lansat anul acesta în Craiova, firma din spatele brandului are o experienţă de cinci ani în domeniu. Cele mai multe produse realizate au fost însă pentru piaţa din Italia şi Germania.
Atelierul de marochinărie Mil-Star a fost înfiinţat în 2004, cu o investiţie iniţială de aproximativ 20.000 de euro, bani care au reprezentat avansuri pentru utilaje. „Băncile, la început, nu-ţi dau nici un ban. Aveam nevoie şi de utilaje, şi de materie primă, iar furnizorii au avut încredere încă de la început. Restul banilor i-am dat în decursul unui an“, a declarat Gabriela Milan, administratoarea firmei. Aceasta a explicat că ideea unei astfel de afaceri i-a venit gândindu-se, împreună cu soţul său, la viitorul copiilor. „Aveam o experienţă de 12 ani în administrarea firmelor şi în producţia de marochinărie. Ne-am gândit la copii, astfel că am decis să facem o afacere de familie“, a adăugat Gabriela Milan.
„Am încercat să păstrăm un echilibru“
Activitatea au început-o într-un spaţiu închiriat (au vrut să menţină un preţ de producţie competitiv), cu doar şapte angajaţi calificaţi. După şase luni, colectivul a ajuns la 22, astfel că a început lucrul pentru piaţa internaţională (în regim de lohn). „Am pornit cu ideea de a lucra pentru intern, dar nu am fost pregătiţi pentru asta. Am început cu ce ne pricepeam mai bine“, a precizat administratorul societăţii. Pentru că erau la început, au lucrat în colaborare cu firme mari din Sibiu. Pentru a reuşi să aibă propriii clienţi străini, foarte importantă a fost imaginea creată la început, care s-a reflectat în produsul final şi în corectitudine. „La momentul respectiv, ofertele clienţilor erau variate şi trebuia să demonstrezi că eşti în stare să respecţi termenele şi comenzile. Dacă vedeau că reuşeşti, îţi mai dădeau comenzi“, a adăugat Gabrie