Pe fondul prabusirii creditarii si al exploziei restantelor, bancile se vad nevoite sa isi redimensioneze forta de vanzari, iar doua exemple vin acum de la Bancpost, un jucator de top care isi reorienteaza ofiterii de credite spre colectarea creantelor, in timp ce MKB Romexterra, o banca mai mica, trece la inchideri de unitati si disponibilizari.
Bancpost a inceput in luna iunie un program de training pentru circa 300 de anagajati in scopul dezvoltarii abilitatilor pentru recuperarea creditelor. "Daca pana acum creditarea era cea mai importanta, acum este foarte importanta colectarea, recuperarea datoriilor. Provocarea este in a-ti mentine clientii si dupa acest proces si de aceea am inceput acest training", spune Miahela Mindristeanu, head of training din cadrul Bancpost. Circa 300 de manageri din toate filialele Bancpost au participat la acest training.
"Pericolul este de a deveni agresiv in aceasta activitate de colectare, intentia noastra fiind aceea de a-i transforma pe managerii din filiale in consultati care-i pot spune clientului cum isi poate restructura respectiva datorie", a mai precizat Mindristeanu. Proiectul se deruleaza in parteneriat cu Achieveglobal.
"Ca urmare a deciziei de a-si alinia stategia cu cea a grupului financiar din care face parte, intr-un efort de a replica experientele, traditiile si expertiza din alte piete, MKB Romexterra Bank isi va canaliza activitatea catre anume segmente de clientela, cu preponderenta clientela retail si IMM. Ca o consecinta a acestui fapt, la inceputul lunii octombrie, Consiliul de Administratie al MKB Romexterra Bank, a luat decizia de a redimensiona activitatea bancii pe noile coordonate dictate de piata, prin recalibrarea numarului si tipului de unitati teritoriale, precum si a imbunatatirii ofertei de produse si servicii", spun reprezentantii MKB Romexterra. Planul de disponibilizari urmea