Tranzactia dintre ABInBev si CVC Capital Partners consemneaza revenirea unui fond de investitii pe piata locala de bere, un business de peste un miliard de euro, din care multinationalele detin cel putin 85%.
CVC Capital Partners a semnat ieri un acord ferm cu ABInBev (ABI) prin care producatorul de bere va vinde operatiunile din Europa Centrala, intr-o tranzactie de 2,23 mld. dolari (1,5 mld. euro), la care se adauga drepturi la o plata ulterioara, care pot ajunge la 800 mil. dolari in functie de randamentul obtinut de CVC in urma investitiei initiale.
CVC va achizitiona operatiunile ABI din Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Romania, Serbia si Slovacia, piete pe care ABI vinde peste 15 milioane de hectolitri de bere, din care 4 milioane de hectolitri doar in Romania.
"In conditiile actuale, Bergenbier devine al doilea brand ca marime din portofoliul de beri al CVC, dupa Jelen Pivo din Serbia", spune Mihai Ghyka, fostul executiv al InBev.
Ghyka apreciaza ca "piata locaa nu se va schimba dupa preluarea InBev de catre CVC". "Fondurile de investitii au avut un rol major in piata berii din Romania, daca ne gandim ca acum zece ani Oresa Ventures detinea 20% din piata, prin grupul Brewery Holding", explica Ghyka.
Fondul de investitii CVC, in al carui portofoliu de retail se mai afla marci precum Debenhams in Anglia, Cortefiel in Spania sau Betafence in Belgia, va prelua atat marcile locale Bergenbier si Noroc, cat si brandurile Stella Artois, Beck's, Lowenbrau sau Leffe, care vor fi produse si distribuite sub licenta ABI.
"Reputatia lor fiind buna, cred ca vor investi intr-un mod inteligent in Romania, continuand mai cu seama dezvoltarea marcilor locale Bergenbier si Noroc, pe langa marcile pastrate sub licenta Inbev, Stella Artois si Becks", a mai spus Ghyka.
Vanzarea companiei care produce Be