Băieţii de cartier motorizaţi cu maşini ieftine rup acceleraţia, în fiecare joi, pe Bulevardul Muncii. „Distracţia“ începe pe la ora 20.30 şi se termină pe la 22.00, după intervenţia unei maşini de Poliţie. Circa 50 de „băieţaşi de cartier“ motorizaţi cu BMW-uri, Merţane şi Volkswagen-uri ieftine, dar şi ceva Dacii, Renault-uri şi chiar un Alfa Romeo, majoritatea cam ruginite, au rupt acceleraţia, joi după lăsarea serii, la capătul Bulevardului Muncii. Lângă fiecare maşină, câţiva „suporteri“ alungă frigul cu o poveste, o ţigară sau o bere. La linia de start se aliniază două maşini, un BMW „ursuleţ“, de vreo 1.000 de euro, şi o dubiţă de transport persoane Mercedes, cam ruginită.
Huruitul motoarelor ambalate îi reduce pe toţi la tăcere. Roţile BMW-ului încep să fluiere. Un tip înalt şi răguşit, plantat între cei doi bolizi, dă startul. „Ursuleţul“ ţâşneşte spre pista întunecată, o bucată de circa 2 kilometri din ceea ce ar fi trebuit să fie centura Muncii-Apahida.
Şoferii aruncă pedala de acceleraţie în podea. Maşinile se topesc în întuneric după câteva secunde. Nu durează două minute şi maşinile apar din nou. Mercedesul ajunge primul. Trece linia de sosire improvizată cu piciorul pe acceleraţie. A fost o „liniuţă“, cum îi spun băieţii, sau cursa ilegală, cum îi spun poliţiştii.
„Liniuţele nu mai sunt ceea ce au fost“
Majoritatea maşinilor care au participat la liniuţe sunt „obosite“. Autoturismele nu costă mai mult de 3.000 – 4.000 de euro, cu tot cu operaţiile de tunare. Participanţii par nişte liceeni care au luat maşina părinţilor.
Ce a câştigat cel care a ieşit pe primul loc? „Nimic. Aici vin cei pasionaţi de maşini să se întâlnească, să arate ce le pot maşinile“, a spus George, un tânăr de 22 de ani, care participă la astfel de curse. „Totuşi, liniuţele nu mai sunt ceea ce au fost. Pe Bulevardul M