Vă sună de la bancă să vă anunţe că aţi întârziat plata ratei. Dacă nu răspundeţi la telefon vă puteţi trezi cu angajaţii băncii la uşa casei în care locuiţi sau la serviciu. Este o nouă practică a marilor bănci din Craiova: trimit funcţionarii la domiciliul clienţilor, adică au propriii recuperatori de credite.
Băncile încearcă metode disperate de a-şi convinge clienţii care au restanţe la creditele contractate să-şi achite ratele. Dacă, în ultimele luni, restanţierii erau agasaţi de funcţionarii bancari cu telefoane repetate până când ratele erau plătite, recent, băncile au adoptat metode noi de constrângere a clienţilor rău-platnici: vizitele la domiciliul acestora sau chiar la locul de muncă al clienţilor. De regulă, dacă clienţii au restanţe de la câteva zile până la 30 de zile, atunci departamentele special înfiinţate la sediile centrale ale băncilor încep să sune clienţii restanţieri pentru a-i informa că au de plătit rata la credit. Dacă nu plătesc nici după ce au primit telefon de la bancă, atunci funcţionarii bancari încep să-i caute pe la serviciu (tot telefonic), pentru a le atrage atenţia din nou. În felul acesta, băncile vor să dea semnale că restanţierii tot nu scapă de plata creditelor.
„Planul A“: agasaţi cu telefoanele
Restanţierii sunt contabilizaţi de centralele băncilor (unde există acele call-center), dar şi de agenţiile băncilor care au acordat creditele, după caz. În unele cazuri, comunicarea dintre agenţia bancară care a acordat creditul şi sediul central nu este în timp real. În unele cazuri, clientul merge şi îşi achită rata restantă la bancă, dar a doua zi este sunat de la call-center şi este „informat“ că are o restanţă la credit. În unele cazuri, telefoanele băncii sunt în limite rezonabile, iar clienţii merg şi achită imediat. În alte cazuri, clientul e sunat în repetate rânduri, până când banca îşi