Pentru această pasiune trebuie să ai cunoştiinţe de mecanică, pentru că maşinile sunt copii la scară mică a vehiculelor de curse. În timp ce în Occident se organizează veritabile campionate mondial de auto-modelism, la Timişoara au rămas doar trei oameni care se întrec cu maşinuţele teleghidate. Deşi pare un joc simplu, auto-modelismul este practicat de oameni în toată firea. Pe lângă bani, acest hobby necesită şi o pregătirea specială.
„ E ca orice hobby, cere implicare, timp, bani, cunoştiinţe şi plăcere. Chiar dacă sunt şi jucării pentru copii, auto-modelismul este o veritabilă industrie ”, a spus Dan Ghiciulescu ( foto ). În România, mult mai cunoscut este navo-modelismul şi aero-modelismul, însă la auto doar în Bucureşti şi Brăila există cluburi.
Se comportă ca maşinile adevărate
Aici, pasionaţii de „remote control“ se adună în parcarea de la Iveco, însă locul lor a fost ocupat de adevăraţii vitezomani. „ Am fost opt oameni cu această preocupare, dar am rămas acum trei. Unul a plecat din ţară, ceilalţi s-au însurat şi au renunţat la acest hobby. De doi ani încerc să găsesc un loc unde să ne putem aduna ”, a mai spus Ghiciulescu. Jucăriile cu telecomandă sunt veritabile maşini la scară redusă. Se foloseşte tehnica aeronautică: şasiul din carbon, rulmenţi de mare viteză, aluminiu cu finisaj extrem de fin, toate având toleranţe micrometrice.
Când sunt cumpărate, maşinuţele sunt neasamblate, acest lucru intrând în munca pasionaţilor. „Tu trebuie să construieşti maşina. Pe lângă şasiu primeşti roţi, suspensii, motor. Trebuie să faci reglaje la motor, la carburator, trebuie să pui ulei, combustibil. Maşina urlă, scoate fum, are 3-4 cai putere “, a mai declarat Dan Ghiciulescu.
Telecomanda are o rază de până la doi kilometri, iar maşinile de 1,6 kilograme ating viteze