Profesorul de geografie, cel de biologie, cel de chimie și cel de fizică țin împreună o oră în care elevilor le sunt prezentate fauna și vegetația Brașovului.
Sau o oră în care lecția „Văzul” nu este o prezentare seacă de definiții. Copiii sunt împărțiți pe grupe, folosesc microscopul electronic și văd exact cum se face proiecția imaginii pe retină. Sau fac un ziar, în care, în loc să treacă prin rotație la hartă sau să citească din manual istoria altor țări, caută singuri informații despre tradițiile, trecutul și geografia acestora.
Toate aceste lucruri se întâmplă în școli din România, unde există profesori care dezbracă haina predatului în mod clasic și îi antrenează pe școlari în lecțiile interdisciplinare. Metodele moderne de predare, ca leac pentru căscatul de plictiseală la ore, sunt deja folosite de mai mulți profesori din țară, care își vor prezenta activitatea lor la catedră în cadrul Forumului Inovatorilor din Educație. Evenimentul va avea loc astăzi și mâine, la Timișoara, și va aduna aproape 150 de dascăli.
„Școlile au resurse pentru a pune în aplicare metodele moderne, majoritatea dispun de calculatoare. Scopul evenimentului este însă, printre altele, de a crea o punte de comunicare între cadrele didactice. Sigur, sunt mai mulți profesori care au idei, dar nu știau până acum să le pună în aplicare”, a explicat Diana Gligor, reprezentanta Fundației Educating for an Open Society (EOS) România, organizatorul evenimentului din Banat.
Aflat la a treia ediție, Forumul Inovatorilor - în care se vor prezenta, sub forma unei expoziții, proiectele interdisciplinare care vor intra în concurs - își propune să aducă mai aproape școala viitorului. „Aplicarea altor metode de predare schimbă puțin sistemul de învățământ. Profesorul coboară de la catedră printre elevi, este coechipierul copiilor în realizarea proiectulu