Vânzările de autovehicule noi se vor situa sub 150.000 de unităţi în acest an. Nici 2010 nu se anunţă mai bun, chiar dacă este aşteptată o uşoară revenire spre sfârşitul perioadei. Importatorii au scăpat însă de presiunea stocurilor. Şefii a cinci dintre cei mai puternici importatori de autovehicule din România au dezvăluit pentru Capital previziunile lor privind viitorul pieţei autohtone. Herbert Stein, preşedintele AutoItalia Group, unul dintre cei mai vechi actori ai pi
Vânzările de autovehicule noi se vor situa sub 150.000 de unităţi în acest an. Nici 2010 nu se anunţă mai bun, chiar dacă este aşteptată o uşoară revenire spre sfârşitul perioadei. Importatorii au scăpat însă de presiunea stocurilor.
Şefii a cinci dintre cei mai puternici importatori de autovehicule din România au dezvăluit pentru Capital previziunile lor privind viitorul pieţei autohtone. Herbert Stein, preşedintele AutoItalia Group, unul dintre cei mai vechi actori ai pieţei, Stephan Breschan, directorul general al BMW Vertriebs sucursala Bucureşti, cel care a preluat conducerea reprezentanţei doar de câteva săptămâni, Günther Seifert, şeful celui mai mare importator, Porsche România, Michael Grewe, bossul Mercedes-Benz România, şi Didier Gerard, francezul care conduce destinele mărcii Citröen la noi, se declară încrezători şi explică ce măsuri au luat pentru a depăşi o perioadă grea pentru întregul mediu de afaceri.
Dar de la ce a început totul? „Piaţa de aici este altfel decât celelalte. Între 80% şi 85% din maşinile vândute sunt din stoc. Maşinile trebuiau să fie aici pentru că oamenii nu erau dispuşi să aştepte. Dacă spuneam cumpărătorului că trebuie să aştepte câteva săptămâni maşina, majoritatea ne-ar fi spus «la revedere», pentru că un concurent avea o maşină asemănătoare care putea fi livrată imediat.
Acest comportament