Nouă autoturisme au luat parte la cea de-a doua ediţie a Paradei Maşinilor de Epocă. Vedeta Paradei Maşinilor de Epocă de astăzi a fost un Mercedes SSK din 1929, al cărui proprietar nu poate obţine permisiunea de a circula pe drumurile din România.
Nouă maşini fabricate între 1929 şi 1988 au încântat astăzi privirile clujenilor, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Paradei Maşinilor de Epocă.
Cea mai apreciată dintre maşinile participante a fost un Mercedes SSK care tocmai a împlinit 80 de ani. Călin Zănoagă a cumpărat autoturismul din Germania, după ce a fost recondiţionat în SUA.
„Doar şasiul este original”, a spus clujeanul, care a mărturisit că nu reuşeşte să înmatriculeze maşina, întrucât seria motorului nu mai este vizibilă. „Am condus-o doar de câteva ori, de acasă şi până la RAR, dar şi anul trecut, la paradă“, a afirmat el.
Wartburg din 1966
Alături de „bijuteria“ de 80 de ani, la Parada Maşinilor de Epocă au participat două Trabanturi, două Fiat 600, un BMW 520, unul din primele modele ale Seriei 5, produs în 1975, ale cărui componente sunt originale în proporţie de 80%, dar şi un Wartburg 1000 din 1966.
„Am cumpărat maşina în 1994, iar vreme de patru ani am lucrat la ea. A fost pasiunea mea să încerc să o repun pe roţi“, a spus Eduard Pal, proprietarul Wartburg-ului.
Cu toate că afirmă că nu ar vrea să se despartă de maşină, el încearcă acum să o vândă, pentru a-şi cumpăra un autoturism nou. „L-am luat cu un milion de lei vechi, acum sper să obţin cam 3.200 de euro“, a spus acesta. Maşinile de epocă au atras privirile a numeroşi clujeni în parcarea Polus Center, unde a avut loc întâlnirea proprietarilor autoturismelor.
Curiozitate mare
„Îmi plac mult de tot. Am şi eu o maşină care se poate numi de epocă, o Dacie din 1978“, a glumit Dan Colcer. Printre vizitatori s-au numărat şi copii, care s-au distrat de