Sfaturile editorului lifestyle pentru cititorii Ziare.com
Exista un tip de febra care nu este vazuta ca o malefica pandemie, este vorba de una benefica, creativa si foarte pretioasa.
Febra junglei a contagiat bijutierii din intreaga lume, care s-au folosit de motive etnice, animaliere, metale pretioase si pietre rare, dar si alte materiale creative, anunta La Stampa.
Au rezultat creatii speciale, stralucitoare, capabile sa evoce peisaje de vis, spirite malefice sau taramuri exotice.
Printre acestea se afla un sarpe din aur, fetisul femeilor temperamentale ca actrita Sarah Bernhardt sau mexicana Maria Felix (foto) care a comandat la Cartier un ceas in aceasta forma.
Casa de bijuterii Gaia Reposi a creat o colectie pe care a numit-o "Sarpele de Diamant", care include doua inele si o bratara incrustata cu diamante. Colectiile de bijuterii haute couture sunt confectionate din aur alb si diamante.
Bulgari a transformat sarpele, simbolul biblic al atragerii femeii in pacat, al specularii slabiciunii ei, in inele si ceasuri bijuterie care au o manufractura elaborata care stabileste o punte intre trecut si modernitate.
Si tanara creatoare Rosita Caiazzo a utilizat motive din natura pentru creatiile ei, materiale precum coral, piatra dura, piele.
Presedinti, regi si regine sunt de parere ca nimic nu este mai nobil decat o bijuterie, de aici aceasta explozie de colectii de bijuterii de tot felul.
Dior a speculat aceasta slabiciune a oamenilor bogati pentru pietrele pretioase si a creat colectia "Victoire de Castellane".
Colectia este gandita ca un regat al bijuteriilor in care regii sunt pandativele uriase, iar reginele inele solemne. Iar piesa de rezistenta are o piatra cu semnificatie istorica: och