Alfa Romeo MiTo atrage privirile tuturor participanţilor la trafic. De la elevi de şcoală generală la pensionari, nimeni nu poate rezista tentaţiei de a face un exerciţiu de imaginaţie cu micuţa bombă italiană.
E genul de maşină pe care n-ai cum s-o uiţi, chiar dacă o vezi o singură dată. Pe scurt, Alfa Romeo MiTo ţi se imprimă instantaneu pe retină, ceea ce reprezintă unul dintre scopurile atinse de constructorul italian cu acest model.
A fost gândită ca un hatchback cât mai sportiv, care să respire un aer tineresc şi care să se comporte excelent pe şosea, practic descinzând din celebrul Alfa Romeo 8C Competizione. Despre senzaţia pe care o degajă, e suficient de spus că a fost maşina cea mai admirată pe care am condus-o prin Bucureşti. Atrage privirile ca un magnet, mai ales văzută frontal, unde grila triunghiulară păstrează linia clasică Alfa Romeo, iar cele două prize de aer de la nivelul spoilerului îi accentuează nota de agresivitate. În spate, cromul de la ţeava de eşapament şi din jurul stopurilor ajută la menţinerea aceleiaşi atitudini, iar jantele din aliaj de 17 sau de 18 inci completează perfect întregul de sportivitate. Nici interiorul nu face excepţie. Scaunele sunt tot sport, iar tapiseria are imprimat logo-ul firmei, efectul fiind excelent. Volanul este plin de comenzi, climatizarea este bi-zonă, există senzori de lumină şi ploaie, conexiune USB, în timp ce siguranţa a fost la rândul său unul dintre lucrurile avute în vedere. În standard, MiTo oferă şapte airbag-uri, ABS, EBD, precum şi un alt sistem care se asigură că nu apar fenomene de sub şi supravirare (CBC).
Alfa Romeo MiTo este disponibilă în trei variante pe benzină (1,4 litri - 78 CP, 1,6 litri - 120 şi 155 CP) şi două diesel-uri, 1,3 litri de 90 CP şi 1,6 de 120 CP. Maşina testată a fost dotată cu motorul supraalimentat pe benzină de 1,6 litri şi 155 C