Românii au prins gustul internetului pe mobil. Astfel, numărul conexiunilor mobile la internet a crescut cu 58% în prima jumătate a anului, potrivit lui Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Acest lucru vine ca o consecinţă a dezvoltării reţelelor din generaţia a treia (3G). Românii nu mai aleg un telefon doar pentru că arată bine, ci îşi doresc un terminal din clasa business, cu acces la internet şi la poşta electronic. Astfel, dacă accesul mobil la internet a atins 2,4 milioane de linii, cu 58% mai mult faţă de decembrie 2008, pe segmentul accesului fix la internet, avansul a fost de numai 5% in prima parte a anului, până la 2,6 milioane. În Statele Unite ale Americii şi în China implementarea şi dezvoltarea internetului mobil în bandă largă a explodat în numai câţiva ani. Astăzi, rată de penetrare a internetului mobil a ajuns la 63%. În anul 2000, în SUA, rata de adoptare a internetului mobil era de numai 6%. Nici China nu este mai prejos. Se poate lăuda cu peste 30 de milioane de utilizatori ai platformelor e-commerce, în vreme ce rata de penetrare DSL – principala cale de accesare a internetului în bandă largă – se apropie de 82%.
Creşte comerţul online
O dată cu multiplicarea numărului persoanelor cu acces la internet, va creştere şi ponderea celor care îşi fac cumpărăturile online. Astfel, în primele nouă luni ale anului, valoarea comerţului pe internet a crescut cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, conform datelor RomCard. În intervalul ianuarie–septembrie 2009, românii au achitat online cel mai des facturi, telefoane, pachete de vacanţă, bilete de avion şi asigurări. Însă, specialiştii spun că sunt încă mulţi consumatori care nu dau atenţie la detaliile unei tranzacţii online. „În America de exemplu, o mare parte a celor care achiziţionează produse de