Veniturile nete ale celui mai mare motor de căutare au crescut, în perioada iulie-septembrie 2009, cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Gigantul internetului dă primele semne de revenire economică, raportând rezultate trimestriale peste nivelul aşteptărilor. Google se gândeşte din nou la investiţii. Pentru Google, criza financiară şi-a atins maximul în primul trimestru al anului, când compania avea venituri de 5,51 miliarde de dolari. Deşi erau mai mari decât sumele încasate în aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultatele companiei scăzuseră în ianuarie-martie 2009 cu 3% faţă de cel de-al patrulea trimestru al lui 2008. În următoarele trei luni (aprilie-iunie 2009), creşterea a fost aproape imperceptibilă, ajungând la venituri de 5,52 miliarde de dolari.
În cel de-al treilea trimestru, compania cu sediul central în California a raportat venituri peste aşteptări: 5,94 miliarde de dolari, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mai mult, profitul companiei a ajuns la 1,64 miliarde de dolari, cu 27% mai mult faţă de iulie-septembrie 2008, când suma nu trecea de 1,29 miliarde de dolari. În ciuda rezultatelor pozitive pe întregul grup, situaţia nu este prea bună pentru operaţiunile din Marea Britanie.
Compania domină piaţa britanică a publicităţii pe internet, dar a atras doar 765 de milioane de dolari în iulie-septembrie 2009. Suma este cu 1,5% mai mică decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când piaţa britanică avea 776 de milioane de euro. Deşi Google a stagnat pe piaţa din Marea Britanie, cei mai mulţi analişti consideră că datele financiare ale companiei dau un semn bun pentru economie în general.
Marea Britanie, rezultate slabe
Eric Schmidt, Chief Executive Officer (CEO) Google, a spus că, în opinia lui, creşterea companiei reprezintă un sem că publicitatea prin