Prezenta pe web este foarte importanta in conditiile in care unele categorii de clienti nu mai pot fi ìatinsii de reclamele pe TV, spune directorul comercial al Orange.
Documentarea pe internet inainte de achizitia unui produs sau serviciu dintr-un magazin "clasic" devine o obisnuinta in Romania insa momentan nu exista date exacte privind amploarea fenomenului, iar datele colectate pana acum prin sondaj in reteaua de retail a Orange arata ca majoritatea covarsitoare a clientilor companiei iau decizia de achizitie la fata locului, spune Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila.
"Am facut o serie de sondaje in magazinele noastre, iar datele au aratat ca 30% dintre clienti se documentasera pe internet inainte de a veni in magazin", a spus Ducarroz. "Dar sunt sigur ca daca am fi pus intrebarea doar clientilor nostri care sunt si utilizatori de internet, atunci ar fi rezultat ca 80% dintre ei s-au documentat pe net inainte de a veni in magazine", a adaugat el.
Potrivit unui sondaj publicat in iulie de Biroul Roman de Audit al Tirajelor aproximativ 3,7 milioane de romani acceseaza zilnic internetul. Potrivit aceleiasi surse, peste cinci milioane de romani au o conexiune internet acasa. Orange are o baza de peste 10 milioane de clienti, din care aproximativ doua milioane utilizeaza serviciile de date. Cifra de doua milioane include si clientii care intra pe internet de pe mobil.
Directorul comercial al Orange afirma ca in contextul in care tot mai multi clienti intra pe internet pentru a cauta si face comparatii intre produse si servicii, este esential ca firmele sa ofere continut relevant online. Ducarroz insista insa asupra faptului ca firmele ar trebui sa se preocupe in primul rand de calitatea continutului si abia dupa aceea de cat de bine plasat este site-ul in rezultatele cautarilo