Reteaua de restaurante de tip de fast-food KFC, operata de compania US Food Network, s-a extins doar in 2009 cu trei unitati, urmand ca in urmatoarele luni sa mai lanseze doua restaurante, in Timisoara si in centrul comercial Cotroceni Park din Bucuresti, pentru a compensa scaderea cu circa 15%-20% a vanzarilor inregistrata de la inceputul anului.
"Am observat ca circa 20%-30% dintre clientii nostri nu au mai venit atat de des in restaurante, iar comenzile lor sunt mai mici. Scaderea vanzarilor este de pana la 20% comparativ cu anul trecut, dar speram ca prin noile deschideri sa ajungem la o cifra de afaceri comparativa cu 2008, chiar daca deocamdata nu s-a intamplat acest lucru", a declarat pentru ZF Marian Gogu, brand managerul KFC.
Pana acum, KFC a investit in jur de 3 mil. euro in dezvoltare, iar pana la sfarsitul anului va mai aloca aproximativ 1,5 mil. euro pentru alte doua unitati, prima, pentru care a fost nevoie de 700.000 de euro, fiind plasata stradal in Timisoara.
Spatii mai bune si chirii normale
Si pentru 2010 au fost semnate alte doua contracte pentru Bucuresti, restaurantele urmand sa fie deschise in primele doua luni ale anului.
"Extinderea inseamna consolidarea unui brand. Mai mult, sunt unele avantaje legate de spatii mai bune si chirii normale intr-o astfel de perioada. In prezent, tendinta este de a deschide stradal pentru ca oamenii nu mai viziteaza ca inainte centrele comerciale. S-a terminat perioada in care oamenii ieseau la mall sa isi etaleze tinutele, prietenii, prietenele. Pana anul trecut restaurantul din Plaza Romania era unul dintre cele mai rentabile, dar lucrurile in momentul de fata nu mai sunt aceleasi", spune Gogu.
Chiar daca brand managerul este de parere ca vanzarile din Bucuresti sunt incomparabil mai bune decat cele realizate de unitatile din provincie, admite ca nu capitala a fost cea