Il mai tineti minte pe Prost? Alain Prost? Da, cvadruplul campion mondial de Formula 1. Ce-i cu el? Cum ce-i cu el? Isi va lua, se pare, Dacie. Logan sau Sandero, inca nu s-a hotarat. Cica asta o sa creasca vanzarile de Logan-uri si Sandero-uri in Franta, la Prost acasa.
Ei bine, batranul Alain, care de cativa ani alearga in trofeul Andros, o competitie auto de iarna, in care cursele se disputa pe piste inghetate, se pare ca isi va uni destinele sportive si, evident, pecuniare, cu brand-ul nostru autohton, in dauna celor de la Toyota – constructorul nr. 1 al lumii, pentru care a alergat in ultimii ani, castigand chiar trofeul in 2007 si 2008.
Toata Franta automobilistica vuieste pe bloguri, in reviste si prin viu grai intre pasionati.
O veste excelenta pentru o marca in cautare de identitate emotionala, care si-a bazat intreaga stralucire recenta doar pe un excelent raport spatiu interior/pret, dublat de o fiabilitate foarte buna.
Insa masini mari cu bani putini, chiar si fiabile, pot sa fabrice aproape toti constructorii, iar acesta, de unul singur, nu va mai fi pe viitor un criteriu viabil de alegere a noii masini. In schimb, identificarea clientului potential cu un star, un campionat, un titlu castigat, va da ratiuni de cumparare aspirationale acestuia.
Acum, ca masina de curse derivata din fie el Logan sau Sandero, nu va mai avea nimic in legatura cu modelul de serie este secundar, atata timp cat la volanul ei va evolua un imens campion.
Sper din tot sufletul ca, daca se incheie targul, departamentul de publicitate si comunicare Dacia sa-l exploateze un pic pe prietenul Alain, sa-l invite la Poiana la un bulz si-o palinca, de preferinta la Coliba Haiducilor sa vada si el muraturile tricolore ale lui nea Viorel. Pe urma, cu burta plina, sa ne arate cum merge el tare cu masina “Made, by Renault, in Romania”, pentru ca apoi d