In doar noua luni Romania a ajuns in topul scaderilor de vanzari ale Carrefour, in magazinele mai vechi de un an, dupa ce in 2008 a condus clasamentul cresterilor organice la nivel mondial, alaturi de Argentina si Brazilia.
Retailerul francez a avut vanzari de 809 mil. euro in primele noua luni pe piata locala, cu 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri operationale la sfarsitul perioadei, potrivit datelor publicate de Carrefour.
In ultimul an, in care compania si-a continuat expansiunea accelerata inaugurand in total 12 magazine, din care 7 hipermarketuri, vanzarile consolidate in euro au trecut pe un trend descendent, pentru prima data de la intrarea in Romania, in 2002.
Vanzarile in euro s-au diminuat cu 1,2% in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2008, declinul in magazinele mai vechi de un an ale Carrefour Romania fiind de 8%, conform raportului financiar al grupului. Vanzarile in lei au ramas insa pe un trend ascendent, fiind raportat un avans de aproape 15% in intervalul mentionat, ceea ce arata ca expansiunea retelelor nu a putut anula efectul deprecierii monedei locale fata de euro.
Carrefour este primul retailer alimentar activ in Romania care comunica date referitoare la vanzarile realizate pe primele noua luni din 2009.
Anul trecut Carrefour a fost liderul pietei locale de hipermarketuri, raportand pentru prima data depasirea pragului de vanzari de un miliard de euro.
Raportul financiar publicat saptamana trecuta de Carrefour mai arata ca, spre deosebire de anii anteriori, subsidiara romaneasca conduce in 2009 topul companiilor din Europa cu cele mai mari scaderi de vanzari in unitatile mai vechi de un an.
Spre comparatie, anul trecut Carrefour Romania a realizat cel mai mare ritm de crestere organica a vanzarilor la nivelul Europei, de 6,5%, fiind devansat in clasamentul mondial d