Ce trebuie sa faci pentru infiintarea unei firme • Sub forma unui ghid de infiintare a unei firme, cotidianul BUNA ZIUA IASI prezinta care sunt, in detaliu, pasii de urmat pentru infiintarea unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) sau a unei societati pe actiuni (SA) • De asemenea, in randurile de mai jos sunt prezentate toate taxele si tarifele de plata pentru infiintarea unei firme
Iesenii care au de gand sa isi infiinteze o firma trebuie sa aiba o rabdare de fier. Pasii de urmat pentru infiintarea unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) sau a unei societati pe actiuni (SA) presupun un teanc de documente, rabdare si drumuri multe. Astfel, primul pas pentru infiintarea unei firme este verificarea si rezervarea denumirii la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia firma isi va stabili sediul social. Mai apoi, dupa efectuarea rezervarii si obtinerea dovezii privind disponibilitatea denumirii care are valabilitate trei luni de la data rezervarii, se redacteaza actul constitutiv. Ulterior, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul in cauza, intreprinzatorul va completa cererea de inregistrare la care va atasa documentele enumerate in ghidul privind documentele necesare pentru inregistrare si autorizarea comerciantilor persoane juridice si inregistrarea modificarii actelor constitutive ale acestora, afisat si pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), la sectiunea formalitati, punctul unu - societati comerciale cu raspundere limitata, punctul doi - societati pe actiuni.
Documente necesare pentru un SRL
Astfel pentru infiintarea unui SRL, pe langa cererea de inregistrare, trebuie depusa dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei, iar daca este cazul acordul pentru utilizarea denumirii, dovada verifica