Cristian Burci, 44 de ani, unul dintre pionierii publicitatii in Romania si fondator al grupului de publicitate Graffiti BBDO, care prin afacerile derulate cu vagoane a plasat Romania ca lider european in domeniu, spune ca in actualul context de piata gasirea de noi piete de desfacere este singura solutie de supravietuire.
Burci si-a inceput afacerile in Romania imediat dupa revolutie intr-o piata a publicitatii inexistenta la acea data, pentru ca mai apoi sa se implice in productia de vagoane si transportul de marfa, punand bazele grupului International Railway Systems (IRS), lider la nivel european. Grupul pe care-l controleaza a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 500 milioane de euro si aproximativ 7.000 de angajati.
"Pe mine revolutia m-a prins in Statele Unite. Dar am venit repede dupa asta in mai 1990 si chiar am facut primul lucru in '90, impreuna cu o companie americana, Santeck din Huston, am adus in Romania serialele Dallas si Cartea Recordurilor. Nu ma gandeam ca se va intampla revolutia. M-am intors in '90 sa vad ce se poate face", isi aminteste Cristian Burci.
Strategia de inceput a omului de afaceri era una foarte simpla dupa cum spune si el: sa umple golul de pe piata romaneasca de publicitate, care era un loc fara niciun fel de competitie.
"Exista o singura televiziune, nu exista presa scrisa. A fost explozia de presa scrisa dupa revolutie. Existau foarte putine firme multinationale si foarte putine produse ale firmelor multinationale. Romania nu era pe harta la momentul 1990 ca o piata de consum pentru aceste firme. Ceea ce vedem astazi in supermarket si ceea ce este pe strada si ni se pare obisnuit acum in viata de zi cu zi nu exista de niciun fel la momentul respectiv", spune Burci.
A adus Dallasul si Cartea Recordurilor in Romania
Serialele Dallas si Cartea Recordurilor le-a dat in schimbul a min