CEO-ul Renault Carlos Ghosn se pregateste sa aloce mai mult timp si resurse tehnologice pentru a salva investitia in valoare de 1 mld. dolari (670 mil. euro) din cadrul OAO AvtoVAZ. Analistii spun ca grupul rus ar putea avea nevoie de un control sporit si o investitie mai mare, scrie Bloomberg.
In aproape 2 ani de cand Ghosn a preluat o participatie de 25% in cadrul AvtoVaz, directorii pe care i-a desemnat au fost exclusi din procesul decizional inainte de a fi demisi, conform unor surse familiare cu strategia AvtoVAZ. Pe fondul prabusirii vanzarilor de automobile, investitia a pierdut mai mult de jumatate din valoare, iar primul-ministru rus Vladimir Putin vrea ca Renault sa vina cu mai multi bani daca vrea sa nu-si vada participatia diluata.
"Nu vad cum ar putea Renault primi asigurari ca nu vor fi marginalizati din nou", a declarat Philippe Houchois, analist in cadrul UBS AG.
Acum, Ghosn este pe cale sa permita AvtoVAZ sa produca automobile pe baza designurilor Renault, iar urmatoarele modele care ar putea iesi din fabricile AvtoVAZ ar putea fi cele ale Nissan Motor Co. Ambii producatori isi doresc o prezenta sporita in Rusia, stat care ar putea rivaliza cu Germania pentru pozitia de cea mai mare piata auto a Europei dupa ce economia isi va reveni, potrivit Deutsche Bank AG.
Restructurare de costuri la AvtoVaz
AvtoVAZ a acceptat credite de urgenta de 800 mil. dolari (536 mil. euro) de la guvernul rus, a redus salariile si a anuntat planuri de eliminare a cel putin 5.000 de locuri de munca. Vanzarile de automobile noi si autovehicule comerciale au scazut cu 52% in Rusia in luna septembrie.
Renault va trebui sa contribuie la o majorare de capital pentru AvtoVAZ sau isi va vedea participatia diluata, in conditiile in care alti investitori injecteaza noi fonduri, a declarat Putin pe 2 octombrie. AvtoVAZ ar putea fi nevoita sa a