Numarul tot mai mare de masini de lux returnate companiilor de leasing si cresterea ofertei pe piata de second-hand, cumulata cu scaderea cererii de automobile scumpe, au determinat scaderea preturilor acestora cu aproape 210.000 de euro, in mai putin de doi ani.
Odata cu lansarea de campaniilor de reduceri pe piata masinilor noi de pana la 50%, s-a ajuns la o scadere accentuata a preturilor la masinile de lux second-hand, comercializate fie de catre firmele de leasing, carora le-au fost returnate de catre clientii rau-platnici, fie de companii specializate pe second-hand.
"In prezent toate masinile se vand mai ieftin, nu neaparat automobilele scumpe, ci si masinile cu preturi din segmentul inferior. Era normal sa vedem preturi mai mici si la modelele de lux. Inclusiv anul trecut am vazut la companiile de leasing automobile. Intr-adevar, acum discutam de preturi spectaculoase, chiar si pentru masinile de lux", a spus Marius Carp, analist al pietei auto si fost director in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Daca pana in prezent masinile de lux erau considerate chiar investitii deoarece inregistrau o devalorizare scazuta in timp, sau chiar o crestere imediat dupa achizitie datorita timpului de asteptare de pana la doi ani, in prezent preturile acestora au scazut semnificativ.
Spre exemplu, pretul unui Maybach 62S, cel mai scump din gama constructorului german a scazut cu peste 210.000 de euro in mai putin de doi ani, in conditiile in care automobilul nu are mai mult de 22.000 km parcursi.
In acelasi timp, in prezent poate fi achizitionat un Bentley Arnage T "Mariner", fabricat in 2009 cu peste 82.000 de euro mai ieftin decat pretul de lista de 347.075 de euro. Pe de alta parte, aceste modele nu au fost personalizate de catre clienti, ci de un client anterior sau de importator.
"In acest an