Daca 20% dintre utilizatorii din vestul Europei achizitioneaza frecvent online, 50% dintre internautii romani au cumparat macar o data prin internet. Cresterea numarului de cumparatori online vest-europeni pana la 50% in 2014, dar si deschiderea catre nou a est-europenilor face ca piata de e-commerce sa aiba un urmatorii ani „o crestere uriasa”, spune, Gokhan Sahn, top accounts associate Google pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
„Piata de e-commerce va creste de la aproximativ 100 de miliarde de euro in 2008 la 200 de miliarde de euro in 2014”, a spus reprezentantul Google, citand un studiu realizat de compania de cercetare poloneza Gemius Research in cadrul conferintei Orange Online MeetUp.
In Romania, unde rata de penetrare a internetului este de 36%, potrivit Gemius Research, in jur de 50% dintre internauti au folosit internetul macar o data pentru cumparaturi online, mai mult cu 22% fata de 2006.
Potrivit aceluiasi studiu, 96% dintre utilizatorii romani de internet sunt constienti de posibilitatea de a cumpara online, iar doar 3% dintre ei nu ar face achizitii prin internet.
„Cred ca din ce in mai multi cauta online atunci cand cumpara offline, probabil nu vor face acest lucru in privinta unei inghetate, dar vor face acest lucru in privinta electronicelor”, a spus Julien Ducarroz, chief commercial officer business to consumer Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala.
De exemplu, 44% dintre internautii romani folosesc mediul online ca principala metoda de informare atunci cand isi cumpara telefoane mobile si accesorii pentru acestea.
Chiar daca potrivit studiului Gemius rezulta ca jumatate dintre romanii cu internet acasa l-au utilizat macar o data pentru a face cumparaturi, exista si reprezentanti ai industriei online locale care nu cred in aceste cifre.
„Daca intrebi oameni daca merg la teatr