Românii au vorbit cu 30% mai mult la mobil în prima jumătate a anului, dar au plătit mai puţin pentru minutele consumate, potrivit lui Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Sub impactul crizei economice, operatorii şi-au adaptat ofertele şi au scăzut tarifele, în timp ce numărul de minute incluse oferite utilizatorilor a crescut. Chiar şi aşa, veniturile companiilor de profil au scăzut. „Deşi nu avem încă datele despre evoluţia veniturilor furnizorilor, informaţiile ce ne parvin din piaţă arată că veniturile operatorilor au scăzut cu 10-15%. Consumul creşte, veniturile scad, deci preţurile pe care le plătesc utilizatorii au scăzut semnificativ”, explică Marinescu.
19,5 miliarde de minute vorbite la mobil în şase luni
La sfârşitul lui iunie, 9,7 milioane de utilizatori aveau abonamente de telefonie mobilă, număr egal cu cel de la sfârşitul lui 2008. În acelaşi timp, 14,8 milioane de persoane intrau în categoria utilizatorilor de cartele prepay. Numărul de abonati din sectorul telefoniei mobile a urcat cu 9,6% în iunie, de la 8,5 milioane la 9,7 milioane, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe segmentul utilizatorilor de cartele preplătite avansul este mai mare, de 14%, până la 14,8 milioane.