Patru nume mari din Formula 1 vor pilota în sezonul viitor în alt cockpit. Capul de afiş este fără îndoială trecerea dublului campion mondial Fernando Alonso de la Renault la Ferrari. Una dintre cele mai active echipe în acest final de sezon al Formulei 1, Renault a ieşit în evidenţă nu numai prin aspectele negative generate de “crashgate”, dar şi prin mutările din cockpit. Singurele transferuri confirmate până acum, pentru sezonul 2010, au implicat constructorul francez. Plecarea lui Fernando Alonso la Ferrari a fost imediat urmată de aducerea lui Robert Kubica, de la BMW Sauber.
Fără îndoială, capul de afiş este sosirea spaniolului, dublu campion mondial, la Maranello, unde se va întâlni cu vechiul să rival de pe pistă, Michael Schumacher. Germanul, care şi-a păstrat postul de consultant, a fost unul dintre cei care au orchestrat venirea lui Alonso la Ferrari.
“Am fost implicat încă de la bun început în această decizie şi întotdeauna mi-a plăcut ideea”, a declarat Schumi despre cel care i-a smuls titlul în ultimul an de activitate. Se pare că mutarea spaniolului a fost plănuită încă din vara anului 2008, unele surse din lumea Formulei 1 spunând chiar că înţelegerea a fost parafată încă de atunci, deşi primele zvonuri au apărut doar în urmă cu trei luni.
Alonso nu a venit cu mâna în buzunar la Ferrari, ci şi cu principalul său sponsor, gigantul bancar Santander, care îi va asigura salariul estimat între 19 şi 25 de milioane de dolari pe sezon în funcţie de performanţe.
Schimb de locuri Barrichello – Rosberg
Fernando Alonso a fost destul de repede înlocuit în cockpitul Renault de către polonezul Robert Kubica, care părăseşte brandul BMW după patru ani. Kubica este legat însă şi de constructorul francez. El şi-a început cariera profesionistă în Formula Renault şi a făcut parte din programul de dez