Existenta unui program de tip "Rabla" nu este intotdeauna suficienta pentru a ajuta o piata auto, este de parere vicepresedintele Ford Europa, Ingvar Sviggum, ci si oferta de finantare, dar si implementarea unui sistem de taxare adecvat.
"Programele de casare au avut succes in Europa de Vest, dar acestea au fost sustinute inclusiv de programe de finantare. Alte piete au crescut taxele pentru a-si proteja piata interna (precum Rusia - n.red.)", a spus Ingvar Sviggum.
Rusia a prelungit pentru inca zece luni taxele majorate la importurile de automobile noi si second-hand. Majorarea taxei de la 25% la 30% in decembrie anul trecut a avut ca rol protejarea constructorilor auto locali, inclusiv a companiilor straine care detin facilitati de productie in Rusia. Aceasta masura trebuia sa expire la 11 octombrie, dar dupa publicarea deciziei de prelungire a taxei majorate de import, aceasta ar urma sa ramana in vigoare pana in iunie 2010.
Potrivit autoritatilor vamale din Rusia, importurile de masini si camioane au inregistrat o crestere in primele sase luni ale acestui an, in timp ce productia interna a scazut cu peste 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Pe de alta parte, in luna decembrie a anului trecut valoarea taxei de poluare intrata in vigoare la 1 iulie 2008 initial s-a triplat, dupa care aceasta s-a micsorat la dublul valorii taxei initiale.
Ford merge bine in Vest
In timp ce pietele vest-europene au fost sustinute de programe de tip "Rabla" sau chiar au crescut, cum este cazul Germaniei, scaderile vanzarilor de masini continua in Europa de Est.
"Un declin inregistram in continuare in Rusia si pe pietele emergente din Europa de Est, in timp ce pietele mature din Europa de Vest sunt stabile. Ne asteptam ca piata rusa sa isi revina in urmatoarea perioada. Nu va mai urca pana la 2 milioane de unitati, dar se