Compania brasoveana Delaco, importatorul si distribuitorul produselor lactate Zott si Delaco, intentioneaza sa renunte la produsele neprofitabile si sa majoreze preturile la o parte din produse pe fondul scumpirii materiei prime.
"In ultimul an preturile produselor lactate, in special branzeturi, unt si lapte praf, au scazut foarte mult, multi fermieri hotarand sa-si reduca efectivele sau chiar sa opreasca productia de lapte. Efectul se resimte in aceasta toamna, cand cererea de produse lactate a crescut si nu este suficienta materie prima. In consecinta pretul laptelui creste de la o luna la alta", declara Tudor Comaniciu, actionarul si directorul general al Delaco. El sustine ca daca in primavara se importa lapte cu 0,16 euro/litru, in momentul de fata pretul s-a dublat, la 0,32 euro/litru, cu tendinta de crestere catre 0,34 euro/litru, iar aceasta dublare a pretului materiei prime se va vedea in lunile urmatoare in pretul produselor lactate care inglobeaza in cost mai mult de 50% lapte-materie prima.
Branzeturi mai scumpe cu 15%
Preturile sunt influentate insa si de evolutia cursului valutar si de lipsa de lichiditati din intreaga industrie, de aceea Comaniciu spune ca majoritatea producatorilor din segmentul lactatelor vor opera majorari de preturi in urmatoarele luni.
"Vom actiona in doua etape. In primul rand, vom opri de la comercializare toate produsele care nu sunt profitabile, iar in etapa a doua vom majora preturile cu intre 5 si 15% la cateva tipuri de branzeturi in functie de conditiile concrete de piata", a afirmat Comaniciu.
Distribuitorul sustine ca a continuat sa investeasca anul acesta in consolidarea brandului Delaco, alocandu-i un buget cu 30% mai mare decat in 2008, investitii care au contribuit la majorarea cifrei de afaceri a companiei din acest an. Anul trecut compania brasoveana a alocat doua milioane de euro pen