Master francizorii Century 21 se află în discuţii pentru extinderea în cinci mari oraşe ale ţării. În ultimele şase luni, reţelei autohtone a Century 21 i s-a adăugat o agenţie specializată în cercetare şi evaluare. Într-o perioadă în care cele mai multe agenţii se luptă pentru supravieţuire, sunt şi jucători care mizează puternic pe extindere. Acesta este cazul reţelei de francize imobiliare Century 21. Potrivit Laurei Marcu, franchise support officer în cadrul companiei, în ultimele şase luni a fost dechisă o nouă agenţie sub brandul american.
Aceasta este prima unitate specializată exclusiv în oferirea serviciilor de cercetare şi evaluare. Costul francizei se ridică la 17.000 de euro. Planurile de extindere a reţelei internaţionale pe piaţa locală nu se opresc însă aici. Potrivit Laurei Marcu, în prezent se desfăşoară discuţii avansate pentru preluarea brandului Century 21 în cinci mari oraşe de provincie – Oradea, Buzău, Bacău, Iaşi şi Galaţi. În plus, compania se află în negocieri cu alte trei agenţii existente din Bucureşti.
Cum se explică orientarea micilor jucători din piaţă spre operarea sub o franciză internaţională, în ciuda costurilor presupuse de acest sistem? „Interesul este unul ridicat pentru că o agenţie mică poate supravieţui mai greu acum”, spune Marcu. Potrivit acesteia, notorietatea unui brand internaţional, alături de know-how-ul şi trainingul asigurate de companie pot oferi instrumente extrem de utile pentru supravieţuirea în condiţii dificile de piaţă.
Cotă de piaţă de 10%
În acest context, Century 21 îşi stabileşte obiective îndrăzneţe de creştere. Printre acestea se numără, potrivit lui Gabriel Alexandru, vicepreşedintele reţelei, atingerea unei cote de 10% din piaţa intermedierilor imobiliare pe segmentul rezidenţial. „În această perioadă se filtrează jucătorii de pe piaţa imobiliară